Legutóbbi frissítés 2010. 09. 11.



Gálya V3.1
2007


2007. április 30 - . . .

Az Egressy Gábor Szakközépiskola 2006/2007-ben 12.k osztályos tanulói az "emelt szintû fizika okatatás részeként" nem voltak restek összekoszolni magukat.




















...és mégis mozog a Gálya!

2007. szeptember 15.

A hosszú forró nyár után ismét összejött a "Nagy Csapat". Az immár 13.k kemény magja ismét nekilátott a munkának. Ennek eredményeként 2007. szeptember 15-én 18 órakor történelmi pillanatnak lehettünk tanúi. Nem kis örömünkre megmozdult a Gálya. Ugyan még csak két ember ereje hajtotta - ők is csak nagyon óvatosan -, de mozgott! (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy félórával korábban már történt egy sikertelen kísérlet egy ember erejével, de a hátsó agy recsegve-ropogva megadta magát és a vázat elgörbítve kiugrott helyéről.) Számításaim szerint a kerékpár hátsó agyra függőlegesen lefelé 400kg tömegű test súlyát meghaladó terhelés jut. Ennek megfelelően kell majd alátámasztani. Az ejtőpapucsos rendszer számunkra reménytelenül gyenge.

Néhány kép a szeptember 15-i munkákról...


Megkezdtük az egymás melleti gépek közös tengelyeinek felszerelését


Az első két helyre már van jelentkező


Oldalnézet 2007.09.15-i állapot


A közös tengelyek csapágyaihoz tőcsavarokat hegesztettünk be


A közös tengelyek önbeálló csapágyakban futnak


A közös tengelyekre gyürúkre hegesztett fogaskerekek adják át a nyomatékot





Közös tengelyek meghajtása a kerékpár hátsó agyról


Lada hátsó agyra Simson fogaskerék került











Varga Tomi: Ez vajon mi lehet?





Hogyan is lehetne megfeszíteni ezt a láncot?


A hátsó agyra kerülő jobb oldali fogaskerekek illesztésekor több reszelőt koptattunk el


Az első két sor (5 ember) erejét továbbító Simson lánc feszítését próbálja megoldani Szilárd, Varga Tomi és Szergely
(egyelőre még kevés sikerrel)


A hátsóagyról történő nyomatéktovábbítást biztosító fogaskerekek illesztését nagy gonddal teszi Szabi és Thomass


A nagykeménységű fogaskerekek kifúrása nagy türelmet igényelt




2007. október 5.


A Simson lánc feszítését is megoldottuk


A hátulját ilyennek tervezem...


A hátulját ilyennek tervezem...


Az elejét meg ilyennek... persze lökhárítót is tennék fel.




2007. október 7.




A hátsó villák alátámasztását is megoldottuk.


A hátsó villák alátámasztását is megoldottuk.


A felszerelt lemezeknek köszönhetően az ejtőpapucsokból nem esik ki a hátsóagy.

DE! Az hátsó villa alátámasztásától kb. 10cm-re lévő hátsóagyakon fellépő 5kN-t meghaladó terhelés lehajlítja a hátsó villát.


Ellensúlyozására a hátsóagy alatt az alvázhoz hegesztett 10mm átmérőjű betonvas veszi fel a terhelést.


Összeraktam és 28/34 áttétellel ráálltam a pedálra.


Egy ember erejével - igaz, hogy az én voltam - szinte kipörgött a kerék, nosza nyeregbe pattantam és már szakadt is a lánc... alighanem a nem kellő szakértelemmel összarakott fél láncszem volt a ludas.
Kedves 13k-s segítőim, ki volt az az ügyes?

Érvényes XHTML5! Érvényes CSS!